Scheveningen trekt graag families naar de boulevard. Die doelgroep zorgt voor dynamiek en de goede sfeer. Vanzelfsprekend is de juiste mix van attracties daarvoor cruciaal. De gemeente is dan ook enthousiast dat Legoland binnenkort een Discovery Centre opent naast het Kurhaus. In onder meer Istanboel, Londen, Berlijn, Tokyo en Melbourne zijn al eerder Discovery Centres met veel succes geopend.
SENS real estate ontwikkelt voor Legoland een nieuw onderkomen op de huidige Vitalizee-locatie. In aansluiting op de hoogwaardige herinrichting van de boulevard is er een ontwerp waarin je het oorspronkelijke duinlandschap herkent. Ronde vormen, transparantie en een organisch dak met duinvegetatie zorgen ervoor dat het de attractie en de restaurants opgaan in de omgeving.
De verwachting is dat er zo’n 350.000 bezoekers de locatie jaarlijks zullen bezoeken. Zij zijn samen goed voor zo’n 7 tot 10 miljoen euro extra omzet en 45 tot 65 nieuwe banen in het gebied. Den Haag (Scheveningen) is blij met de nieuwe bezoekers: opa’s en oma’s, ouders en natuurlijk heel veel kinderen. Er is horeca op de begane grond en eerste verdieping – met een heerlijk zonnig terras met uitzicht op de boulevard en de golven. Onder de grond is de geweldige, interactieve kinderwereld met maar liefst 1.000.000.000 Lego-steentjes.